Założenie było proste. Większość ludzi lubi dobrze zjeść. Spora część z nich ma frajdę z gotowania. Problem w tym, że dostęp do sprawdzonych składników nie zawsze jest łatwy, a sam proces – czasochłonny i kosztowny. Rozwiązaniem jest Blue Apron – e-commerce specjalizujący się w dostarczaniu produktów do gotowania pod drzwi klientów.
Firma odwołuje się do zrównoważonych upraw i hodowli, a od 2022 roku chwali się neutralnością pod względem emisji dwutlenku węgla (na jej blogu znajdziesz wywiad z Kelly Burton – szefową ds. zrównoważonego rozwoju, z którego dowiesz się więcej na ten temat).
To istotna kwestia, jednak wiele firm działa podobnie. Co w takim razie wyróżnia Blue Apron? Firma znalazła świetny (i prosty) sposób na przeciwdziałanie marnowaniu żywności.
Jeśli kiedykolwiek zamarzyło Ci się ugotowanie czegoś niestandardowego, z pewnością znasz wątpliwą przyjemność, jaka towarzyszy kompletowaniu składników. Potrzebujesz – powiedzmy – 1 łyżkę sosu ostrygowego i 1 łyżeczkę pasty curry – ale musisz kupić całe opakowanie. Zużycie go przed upływem terminu przydatności czasem stanowi prawdziwe wyzwanie. Zwłaszcza, jeśli gotujesz tylko dla siebie.
Blue Apron rozwiązało ten problem – dostajesz składniki w ilości, która jest potrzebna do przepisu. Idealnie odmierzone i świeże – tak, żeby skupić się na odkrywaniu nowych smaków, a nie planowaniu, co przygotować z niewykorzystanej części produktów. Proste? Tak – i do tego praktyczne!
Solidne zaplecze
Blue Apron rozwinęło swoje działania od 2012 roku, kiedy firma – wtedy jeszcze start-up – debiutowała na rynku. Do głównej usługi: doświadczenia zakupowego, które pozwala kucharzom-amatorom na odkrywanie nowych smaków przy użyciu produktów najwyższej jakości, dołączyły dodatkowe produkty. W internetowym sklepie możesz zakupić zestawy win, dedykowane kompozycje przypraw i autorskie akcesoria kuchenne, od miarek, przez komplety patelni po ręcznie wykonane noże. Oczywiście, wśród propozycji nie mogło zabraknąć tytułowego niebieskiego fartucha.